Materská spoločnosť Google Alphabet oznámila svoje finančné výsledky. Tržby spoločnosti medziročne vzrástli o 14 % vďaka vyhľadávaniu a cloudu, ktoré po prvýkrát prekročili štvrťročné tržby 10 miliárd USD a prevádzkový zisk 1 miliardu USD.
zdroj: shutterstock.com
Spoločnosť tiež vykázala príjmy z reklamy vo výške 64,62 miliardy USD – oproti 58,14 miliardy USD v minulom roku, čo dokazuje, že reklamný biznis spoločnosti Google naďalej rastie aj po tom, čo rastúca inflácia a úrokové sadzby v rokoch 2022 a 2023 znížili marketingové rozpočty. Materská spoločnosť Google Alphabet v utorok po zvonení oznámila výsledky za druhý štvrťrok, ktoré boli v súlade s odhadmi analytikov v oblasti tržieb a zisku, ale nedosiahli príjmy z reklamy na YouTube.
Tu je porovnanie výsledkov spoločnosti s odhadmi analytikov oslovených spoločnosťou LSEG:
Zisk: 1,89 USD na akciu oproti očakávaným 1,84 USD na akciu.
Príjmy: 84,74 miliardy USD oproti očakávaným 84,19 miliardy USD.
Tu sú ďalšie čísla, ktoré Wall Street sledovala:
Príjmy z reklamy na YouTube: 8,66 miliardy USD oproti očakávaným 8,93 miliardy USD podľa StreetAccount.
Príjmy Google Cloud: 10,35 miliardy USD oproti 10,20 miliardy USD podľa StreetAccount.
Náklady na získanie návštevnosti (TAC): 13,39 miliardy USD oproti 13,54 miliardy USD podľa StreetAccount.
Príjmy spoločnosti Alphabet medziročne vzrástli o 14 %, a to vďaka vyhľadávaniu aj cloudu, ktoré po prvýkrát prekročili štvrťročné príjmy vo výške 10 miliárd USD a prevádzkový zisk vo výške 1 miliardy USD.
Štvrťročné príjmy spoločnosti Alphabet
Meziroční procentuální změna | 1. čtvrtletí 2019 – 2. čtvrtletí 2024
zdroj: cnbc.com
Spoločnosť vykázala príjmy z reklamy vo výške 64,62 miliardy dolárov – oproti 58,14 miliardy dolárov v minulom roku – čo dokazuje, že reklamný biznis spoločnosti Google naďalej rastie, aj keď pomalším tempom ako v prvom štvrťroku po tom, čo rastúca inflácia a úrokové sadzby znížili marketingové rozpočty v rokoch 2022 a 2023. Príjmy z reklamy na YouTube síce zaostali za odhadmi, ale napriek tomu vzrástli na 8,66 miliardy USD, čo je viac ako 7,66 miliardy USD v predchádzajúcom štvrťroku. Napriek tomu, že je najväčšou svetovou videoplatformou, čelí rastúcej konkurencii zo strany sociálnych videoportálov, ako je TikTok.
Čistý zisk sa zvýšil na 23,6 miliardy USD, teda 1,89 USD na akciu, v porovnaní s 18,4 miliardy USD, teda 1,44 USD na akciu, v predchádzajúcom
ZDROJ: CNBC.COM