Spoločnosť Lego uviedla, že jej tržby za prvých šesť mesiacov tohto roka vzrástli o 13 % na 4,65 miliardy USD. Spoločnosť zaznamenala nárast vďaka svojim hrám Lego Icons a Lego Creator a partnerstvu s Fortnite od Epic Games.
zdroj: shutterstock.com
Spoločnosť Lego v stredu oznámila, že jej tržby za prvých šesť mesiacov tohto roka vzrástli o 13 % na 31 miliárd dánskych korún, čo je približne 4,65 miliardy USD. Niels Christiansen, generálny riaditeľ súkromného dánskeho výrobcu hračiek, pre CNBC uviedol, že spoločnosť zaznamenáva posilnenie celého svojho portfólia, najmä v prípade produktov Lego Icons a Lego Creator a partnerstva s hrou Fortnite od Epic Games.
V minulom roku spoločnosť Lego zaznamenala trend „zľavňovania“ alebo rozhodovania sa pre lacnejšie sady, pričom stále nakupovala rovnaký objem ako v predchádzajúcom roku. Tento rok sa objem zvýšil, uviedol Christiansen.
Medzitým verejne obchodovaný konkurent Mattel zaznamenal v prvých šiestich mesiacoch 2024 pokles čistých tržieb o 1 % a spoločnosť Hasbro uviedla, že jej čisté tržby od januára do konca júna klesli o 21 %. Mattel čelí náročnému porovnaniu s predajom hračiek, ktorý v roku 2023 zvýšila „Barbie“, a Hasbro sa stále zotavuje z predaja spoločnosti eOne.
Spoločnosť Lego pokračuje vo svojom pandemickom raste s rôznymi výrobkami určenými pre deti aj dospelých. Okrem súprav viazaných na populárne franšízy, ako sú Harry Potter a Hviezdne vojny, ponúka Lego spotrebiteľom aj inovatívne stavebnice, z ktorých si môžu postaviť kvety a sukulenty, slávne umelecké diela a zvieratá.
Christiansen uviedol, že predaj v USA a Európe zostáva silný, zatiaľ čo predaj v Číne sa nezmenil. Uviedol, že spotrebitelia v tomto regióne míňajú menej na väčšie položky a ich frekvencia nákupov sa znížila. Spoločnosť Lego sa však nevzdáva expanzie v Číne. Christiansen povedal, že v tomto regióne stále existuje „dlhodobý potenciál“. Zo 40 predajní Lego, ktoré boli otvorené v prvom štvrťroku, bolo 20 v Číne. Podobne zo 60 plánovaných otvorení v druhej polovici roka je 20 určených pre Čínu.
Christiansen sa tiež pochválil úsilím spoločnosti Lego v oblasti udržateľnosti. V tomto roku spoločnosť zatiaľ takmer zdvojnásobila množstvo obnoviteľných a recyklovateľných materiálov, ktoré používa vo svojich tehličkách, v porovnaní s celým rokom 2023.
ZDROJ: CNBC.COM