McDonald’s po necelých troch rokoch predáva jednu zo svojich najväčších akvizícií

Keď McDonald’s v roku 2019 kúpil izraelský startup zameraný na umelú inteligenciu, niektorí analytici sa čudovali, ako táto akvizícia prinesie viac Big Macov na stôl. Prečo sa zrazu zbavuje svojej najväčšej akvizície?


Po necelých troch rokoch McDonald’s oznámil, že predáva svoju divíziu Dynamic Yield spoločnosti Mastercard. To však neznamená, že spoločnosť McDonald’s nebola ohromená účinnosťou umelej inteligencie. Čo teda môžeme očakávať?



Umelá inteligencia a tržby

McDonald’s vtedy nakúpil spoločnosť Dynamic Yield za viac ako 300 miliónov dolárov, čo z neho robí najväčšiu akvizíciu vôbec.McDonald’s sa snažil využiť umelú inteligenciu ako rozhodovací nástroj, ktorý by zákazníkov previedol nákupným procesom a ponúkol im produkty, ktoré by si mohli kúpiť v budúcnosti, čím by sa maximalizoval predaj.

Proces bol aplikovaný pri Drive Thru, objednávkových kioskoch a na mobilných aplikáciách v rámci upgradov, ktoré predstavovali investíciu vo výške približne 1 miliardy dolárov (2019). Niektoré franšízy však odolávali tlaku na technologické vylepšenia, predovšetkým kvôli výdavkom, ktoré boli čiastočne dotované centrálou McDonald’s v Chicagu.

Po vypuknutí pandémie sa tento krok zdal byť geniálnou stratégiou. Vďaka technológiám sa spoločnosť McDonald’s dokázala odraziť a prekonať negatívne účinky covidu. Hoci zisk McDonald’s v roku 2020 klesol o 22 % na 4,73 dolárov, spoločnosť sa dokázala zotaviť a v druhom kvartáli tohto roku prekonala predpandemické tržby o 7 % a zarobila tak 5,9 miliárd dolárov.

V októbri spoločnosť McDonald’s zaznamenala 12,7 % nárast tržieb a zarobila celkovo 6,2 miliardy dolárov. Konkurenti, ako napríklad Burger King, mali v treťom štvrťroku problémy s poklesom tržieb o 1,6 %.



Prečo sa McDonald’s zbavuje AI?

Zdá sa, že podnikanie McDonald’s sa vrátilo na správnu cestu a technológie tomu veľmi pomáhajú. Prečo sa však zrazu rozhodli predať svoju najväčšiu akvizíciu? Finančné správy spoločnosti Dynamic Yield neboli zverejnené, hoci McDonald’s má v úmysle naďalej používať jeho technológiu.

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sa spoločnosť Mastercard rozhodla kúpiť tento izraelský startup, je skutočnosť, že Dynamic Yield má väčší potenciál a škálovateľnosť v oblasti personalizovaných nákupných ponúk pre obchody v platobnom sektore, zatiaľ čo ak by zostal úplne pod krídlami spoločnosti McDonald’s, jeho škálovateľnosť by sa minimalizovala.


The Daily Upside
The Motley Fool


Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00