O výrobcu inteligentných rotopedov a bežeckých pásov Peloton Interactive je zrazu veľký záujem. Je to jediná značka, ktorú chcú renomované značky zaradiť do svojho portfólia. Medzi nimi je okrem iných aj Amazon Jeffa Bezosa alebo výrobca športového vybavenia, výstroja a oblečenia Nike. Ale keď sa dvaja bijú, tretí zvyčajne vyhráva.
Technologická spoločnosť Amazon údajne zvažuje kúpu výrobcu inteligentných rotopedov a bežeckých pásov Peloton Interactive. Spoločnosť jedného z najbohatších ľudí na svete, Jeffa Bezosa, však nie je jediná, ktorá má o Peloton záujem. Ďalším potenciálnym kupcom je výrobca športového oblečenia, vybavenia a výstroja Nike.
Najhodnotnejšia verejne obchodovaná spoločnosť na svete, technologický gigant Apple, však zatiaľ nie je medzi potenciálnymi kupcami. Podľa Dana Ivesa, analytika poradenskej spoločnosti Wedbush, je to veľká chyba. “Bol by som šokovaný, keby do toho všetkého nebola významne zapojená aj spoločnosť Apple,” uviedol Dan Ives vo svojom tradičnom nedeľnom súhrne.
Podľa jeho názoru by kúpa spoločnosti Peloton bola pre Apple “skvelým strategickým ťahom”, ktorý by jej umožnil zapojiť sa do obrovského nárastu aplikácií pre zdravie a fitnes, ktoré budú v nasledujúcich rokoch na vzostupe. „S asi 2,8 miliónmi predplatiteľov by akvizícia Pelotonu znamenala pre Apple ako ofenzívny, tak defenzívny krok,“ dodal Ives.
Podľa Ivesa je Peloton pre Apple atraktívny na viacerých úrovniach. Vyrába nielen fitnes zariadenia, ako sú stacionárne bicykle či bežecké pásy, ale dokáže ich aj pripojiť na internet, prostredníctvom ktorého dokáže osloviť obrovské množstvo používateľov. Spoločnosť to dokázala počas pandémie koronavírusu, keď začala vysielať tréningy prispôsobené domácim podmienkam alebo rôzne iné fitnes návody, ako si pomocou zariadení udržať pevnú fyzickú kondíciu.
Akcie Pelotonu reagovali na správu o akvizícii výrazným nárastom. V piatok po zatvorení hlavného parketu na Wall Street akcie spoločnosti Peloton posilnili o viac ako 26 %.
Woelfel,
Barron´s.com