Capri Holdings: Tržby luxusného maloobchodného reťazca sa obnovili, ale teraz musia prekonať ďalšie výzvy

Pandémia nečakane zasiahla maloobchodný sektor, a to z dôvodu vládou nariadeného prerušenia prevádzky. Skupina Capri Holdings (NYSE: CPRI), ktorá vlastní trojicu luxusných módnych značiek, sa podarilo prekonať rozsiahly otras pomerne v pokoji a jej tržby sú teraz vyššie, než boli pred pandémiou.



Solídny kvartál


Skupina Capri Holdings vykázala v treťom fiškálnom štvrťroku 2022 (končiaci 31. decembra 2021) tržby vo výške 1,6 miliardy dolárov, čo je pre maloobchodných predajcov v zásade kľúčové obdobie v roku, ktoré pokrýva sviatočnú predajnú sezónu. Tento výkon bol vyšší ako 1,3 miliardy dolárov v zhodnom kvartáli fiškálneho roku 2021, čo je veľmi uspokojivý nárast tržieb, ale zároveň sa jednalo o skutočné zotavenie z pandémie.

Za zmienku stojí aj to, že v treťom fiškálnom štvrťroku 2020, teda pred pandémiou, predstavovali tržby približne 1,6 miliardy dolárov. Príbeh o výnosoch je oveľa prívetivejší. Za posledný štvrťrok Capri Holdings vykázala upravený zisk na akciu vo výške 1,66 USD oproti 2,22 USD v predchádzajúcom roku. To je celkom obstojný výsledok vzhľadom na to, že tržby maloobchodného reťazca sa v tomto období nezvýšili o veľké objemy.

Prevádzkové marže sa zvýšili z 16,8 % v treťom štvrťroku 2020 na 22,3 % v rovnakom období fiškálneho roku 2022. To je veľmi pozitívna správa pre tohto luxusného maloobchodného predajcu a jeho investorov. Akcie sú teraz približne o 40 % vyššie ako na začiatku roka 2020. A od dna medvedieho trhu spôsobeného pandémiou v roku 2020 vzrástla o takmer 300 %.



Trochu dôkladnejšia analýza


Hoci sa skupine Capri Holdings v minulom roku zjavne darilo, všetky jej značky nie sú rovnakého kalibru. Z hľadiska veľkosti je najdôležitejšou značkou Michael Kors s tržbami vo výške 1,18 miliardy dolárov v treťom fiškálnom štvrťroku 2022. To je len necelých 75 % najvyššieho obratu spoločnosti. Na ďalšom rebríčku je Versace s tržbami vo výške 251 miliónov dolárov, tesne nasleduje Jimmy Choo so 178 miliónmi dolárov. Je zrejmé, že Michael Kors je hnacou silou Capri Holdings.

Prevádzkové marže brandu Michael Kors sú tiež výrazne vyššie ako marže dvoch menších značiek, ktoré vlastní Capri Holdings. V treťom kvartáli roku 2022 predstavovala prevádzková marža Michael Kors 28,4 %, zatiaľ čo u Versace to bolo 12,7 % a u Jimmy Choo len 9 %. Celková prevádzková marža skupiny Capri Holdings bola v podstate ťahaná dole menšími značkami.

A to je skutočne hlavný aspekt, na ktorý by sa investori mali zamerať, pretože Capri Holdings ukončila štvrťrok s menšími zásobami na sklade, než sa očakávalo, a to kvôli problémom s dodávateľským reťazcom. Napriek tomu, že má zásoby na ceste do svojich obchodov, premeškala najväčšiu predajnú sezónu s tovarom, ktorý je veľmi závislý od módnych trendov. Podľa vedenia spoločnosti problémy so zásobami obmedzili schopnosť Capri Holdings dosiahnuť vo štvrťroku vyššie tržby.

Pokiaľ táto predajná príležitosť odpadne, skupina Capri bude možno musieť znížiť ceny, aby sa jej podarilo predať starý tovar. Situácia v dodávateľskom reťazci navyše pretrváva, takže ak bude mať Capri aj naďalej problémy so získavaním potrebného tovaru, môže to mať negatívny vplyv aj do budúcnosti.

Michael Kors sa pravdepodobne dokáže vyrovnať s prekážkami vzhľadom na svoje vysoké marže. Ale Versace a Jimmy Choo nevyzerajú, že by mali rovnaký finančný priestor. Hoci sú v porovnaní s Michael Kors relatívne malé, stále tvoria dohromady približne 25 % tržieb. Tieto dve značky sú teda významnými položkami, ktoré treba sledovať v maloobchodnom odvetví, ktoré ešte nie sú úplne mimo ohrozenia. A nezabudnite, že inflácia sa tiež prejavuje, čo bude vytvárať ďalší tlak na náklady spoločnosti.



Pozor na malé ryby


Capri Holdings sa z pandémie do značnej miery zotavila, ale najväčší brand skupiny bol skutočne hnacou silou. Vzhľadom k tomu, že firma aj naďalej zápasí s nepriaznivými vplyvmi na maloobchodný reťazec a problémy s infláciou, budú investori určite pozorne sledovať výkonnosť menších značiek tejto korporácie.

Michael Kors bude pravdepodobne v bezpečí, ale ďalšie dva brandy, ktoré maloobchodný predajca vlastní, by mohli byť veľkou prekážkou, najmä ak včasné dodanie výrobkov zostane pre túto spoločnosť, ktorá sa zaoberá módou, problémom.


Reuben Gregg Brewer
The Motley Fool


Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00