Automobilka Ford vo štvrtok oznámila masívnu iniciatívu, v rámci ktorej chce investovať 3,7 miliardy dolárov a vytvoriť na americkom Stredozápade viac ako 6 200 pracovných miest pre odbory United Auto Workers a výrazne tak rozšíriť výrobné kapacity pre elektromobily.
V novembri automobilka zverejnila plány na realizáciu nového ambiciózneho cieľa v snahe dohnať lídra v oblasti elektromobilov – Teslu. Do konca roku 2023 chce Ford vyrobiť 600 000 elektromobilov ročne a do roku 2026 až 2 milióny kusov ročne. Na jeseň minulého roka Ford uskutočnil investíciu vo výške 11 miliárd dolárov do tovární na výrobu batérií v Tennessee a Kentucky.
Obrovské investície do tuzemskej výroby teraz pokračujú: Ford plánuje minúť 2 miliardy dolárov v troch závodoch na svojej domácej pôde v Michigane, ďalších 1,5 miliardy dolárov v troch továrňach v Ohiu a 95 miliónov dolárov v závode v Missouri. Navyše séria štátnych dotácií umožní Fordu urýchliť prechod na elektromobilitu.
Štátne dotácie a začatie výroby
Podľa prezidenta divízie pre spaľovacie motory Kumara Galhotry získa Ford 200 miliónov dolárov v rámci ekonomických stimulov od štátu Ohio a ďalších 150 miliónov dolárov od štátu Michigan. Podľa denníka Financial Times poskytli americké štáty a orgány miestnej samosprávy od roku 2002 výrobcom automobilov vyvíjajúcim elektromobily viac ako 5 miliárd dolárov.
V michiganských závodoch sa bude vyrábať pickup F-150 Lightning, na ktorý je v súčasnej dobe trojročný čakací zoznam. Preteky v Missouri sa budú zameriavať na výrobu elektrickej dodávky, zatiaľ čo továrne v Ohiu budú zaisťovať montáž doteraz neprezradeného nového elektromobilu, ktorý bude mať svoj debut v polovici tohto roku.
Priateľské vzťahy s odborovými zväzmi
Okrem 6 200 nových pracovných miest Ford ďalej uvádza, že prevedie ďalších 3 000 existujúcich pracovníkov na plný úväzok v rámci odborových zväzov.
Firma taktiež vynakladá ďalšiu miliardu dolárov na zlepšenie pracovných podmienok vo svojich továrňach, vrátane zdravšieho stravovania a lepšieho osvetlenia na parkovacích priestoroch.
Pre odborový zväz United Auto Workers, ktorý obvykle vyjednáva len raz za štyri roky, je to veľmi vzácna udalosť. Kto hovorí, že vzťahy medzi firmou a odbormi musia byť také nepriateľské?
The Daily Upside
The Motley Fool