Netflix očakáva, že jeho počet predplatiteľov v treťom kvartáli opäť porastie

Akcionári Netflixu sa môžu opäť radovať, pretože sa mu podarilo zvýšiť objem voľných peňažných prostriedkov. Netflix taktiež rozšíril svoju reklamnú divíziu a obnovil nárast počtu predplatiteľov. Akcie Netflixu (NFLX 7,34 %) v utorok po začatí obchodovania posilňujú, pretože investori zaznamenali optimistické informácie priamo od spoločnosti.


Nielen, že tento streamovací gigant stratil menej predplatiteľov, než pôvodne očakával, ale vedenie spoločnosti oznámilo, že v treťom kvartáli dôjde k opätovnému nárastu počtu predplatiteľov.

Táto správa je zrejme pre akcionárov Netflixu príjemným povzbudením potom, čo boli akcie spoločnosti v priebehu roka oslabené. Aj po započítaní oživenia akcií v neskorších hodinách, klesli jeho akcie v tomto roku o viac ako 60 %.

Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo vedenie Netflixu oznamuje vo svojom vyhlásení pre akcionárov za druhý štvrťrok v rámci výsledkov za druhý kvartál, a aké sú jeho očakávania pre aktuálne obdobie. A pochopiteľne sa ďalej dozviete, aké sú jeho najnovšie plány.


Štatistika a čísla, ktoré by mali investori mať v malíčku

Netflix na konci druhého štvrťroka zaznamenal približne 220,7 milióna predplatiteľov, čo je asi o milión menej ako na konci prvého kvartálu. Investori by si však mali uvedomiť, že počet predplatiteľov medziročne napriek tomu vzrástol, a to o 5,5 %.

Toto medziročné tempo rastu sa v posledných štvrťrokoch neustále spomaľuje a v druhom kvartáli roku 2021 dosiahlo 8,4 %. K medziročnému rastu počtu predplatiteľov v druhom štvrťroku prispel ázijsko-pacifický región (APAC), kde pribudlo 1,1 milióna platiacich užívateľov.

Vedenie spoločnosti sa k výsledkom nevyjadrilo inak, než že podcenilo svoje prognózy. Treba podotknúť, že vzhľadom na celkový počet približne 221 miliónov predplatiteľov bola miera chybovosti prognózy veľmi malá.


Zlepšujúce sa cash-flow a zdravá bilancia

Pri pohľade na trendy v rámci vývoja počtu predplatiteľov je vedenie Netflixu presvedčené o tom, že si Netflix uchová svoju silnú pozíciu na trhu. Vedenie ďalej konštatovalo, že Netflix je silná a robustná spoločnosť, pretože vykazuje ročné tržby presahujúce sumu 30 miliárd dolárov, minuloročný prevádzkový zisk vo výške 6 miliárd dolárov, rastúci voľný peňažný tok a solídnu účtovnú bilanciu.

Na tento rok Netflix odhaduje nárast celkového peňažného toku vo výške zhruba 1 miliardy dolárov. Vďaka zlepšujúcemu sa cash-flow je spoločnosť presvedčená, že je dlhodobo sebestačná a môže priebežne investovať do tvorby nového obsahu bez toho, aby si musela požičiavať peniaze alebo rozpredávať vlastný kapitál za účelom jeho navýšenia.


Začatie reklamného segmentu

Pochopiteľne by bolo neadekvátne hodnotiť výročné správy Netflixu za druhý štvrťrok bez zmienky o plánoch spoločnosti ohľadom služieb založených na reklame. Investori dúfajú, že začatie reklamnej činnosti podporí ďalšiu fázu rastu. Avšak Netflix ďalej uviedol, že reklamný segment sa do existujúcich plánov tento rok nezapojí. Tento rok zostane táto streamovacia platforma stále bez reklám.


Daniel Sparks
The Motley Fool

Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00