Juhokórejská automobilka Hyundai Motor v pondelok navýšila svoje celoročné tržby a ziskovú maržu, pričom stavila na silný predaj luxusných modelov a športovo-úžitkových vozidiel a na pokles kurzu miestnej meny po nevýraznom treťom štvrťroku.
Vo svojom komentári však spoločnosť uviedla, že v tomto roku očakáva predaj iba 4,01 milióna vozidiel, čo je o 7 % menej ako predtým predpokladaných 4,32 milióna vozidiel, pretože automobilový priemysel naďalej zápasí s narušením dodávateľského reťazca v oblasti čipov a ďalších komponentov.
„Hoci Hyundai Motor očakáva vo štvrtom kvartáli postupné zotavenie z globálneho nedostatku čipov a komponentov, automobilka predpokladá, že externé riziká budú pretrvávať, vrátane inflácie, narušenia dodávateľského reťazca a kolísania cien surovín v dôsledku geopolitických záležitostí,“ upozornila vo svojom vyhlásení.
Napriek týmto otrasom spoločnosť zvýšila svoj celoročný odhad rastu tržieb na 19-20 % z pôvodne očakávaných 13-14 %. Teraz predpokladá, že marža prevádzkového zisku bude dosahovať v rozmedzí 6,5-7,5 %, zatiaľ čo predtým odhadovala 5,5-6,5 %.
Hyundai, ktorý spolu s dcérskou spoločnosťou Kia Corp patrí medzi päť najväčších svetových výrobcov automobilov podľa objemu predaja, uviedol, že prevádzkový zisk v treťom štvrťroku klesol o 3 % v dôsledku rezervy vo výške 1,36 bilióna wonov (906 miliónov USD) na úhradu nákladov súvisiacich s problémami týkajúcich sa kvality motorov.
Táto rezerva, oznámená minulý týždeň, predstavovala viac ako polovicu čistého zisku za tretí štvrťrok vo výške 2,4 bilióna wónov, ktorý odhadovalo 17 analytikov. Tržby za daný štvrťrok vzrástli o 31 % na 37,7 bilióna wónov, čo je menej ako 36 biliónov wónov, ktoré odhadovali analytici.
Zdroj: investing.com