Investori sa pokúšajú nájsť výhodné kúpy, ktoré by obstáli v súčasných trhových podmienkach. Ako to už býva, veci, ktoré horlivo hľadáme, sa nám často skrývajú priamo pred nosom.
To je prípad značky Lululemon Athletica (NASDAQ: LULU), výrobca prémiového športového oblečenia. Mnoho investorov špekuluje o tom, že by recesia mohla ohroziť rozvoj firmy, ale tu sú štyri dôvody, prečo by sa investícia do spoločnosti Lululemon mala investorom v dlhodobom horizonte náramne vyplatiť.
Osvedčená výkonnosť
Od otvorenia prvého obchodu v roku 1998 v malom štúdiu na cvičenie jógy v kanadskom Vancouveri až po významnú globálnu značku je cesta podniku Lululemon pomerne ohromujúca.
Firma nielenže prežila neľútostnú rivalitu vo vysoko konkurenčnom odevnom priemysle, ale od svojho vstupu na burzu v roku 2007 priniesla svojim investorom obrovské finančné výnosy.
Lululemon v posledných piatich a desiatich rokoch výrazne prekonal referenčný index S&P 500. Podnik tak dokázal vyvinúť vzorec udržateľného rastu a úspechu.
Osvedčená značka
Na výkonnosti spoločnosti Lululemon je obzvlášť pôsobivá jej schopnosť prekonať rôzne neúspechy a vyjsť z nich ešte odolnejšia než kedykoľvek predtým. Lululemon utrpel vážnu ranu škandálom v roku 2013 okolo kvality nohavíc na jógu.
Wilson zo spoločnosti čoskoro odišiel a novým generálnym riaditeľom sa stal Laurent Potdevin. Potdevinovo pôsobenie v spoločnosti Lululemon bolo tiež plné kontroverzií a na začiatku roku 2018 bol odvolaný.
Súčasný generálny riaditeľ Calvin McDonald nastúpil do funkcie v roku 2018 a spoločnosť viedol pozoruhodným spôsobom. Zameral sa na budovanie kultúry exkluzivity a inovácií, aby obnovil prestíž vysoko žiadanej značky.
Lululemon sa pod McDonaldovým vedením úspešne vysporiadal s pandémiou, ktorá bola pre retailových predajcov mimoriadne krutá, a prešiel na obchodný model zahŕňajúci viacero predajných kanálov, čím posilnil online pôsobnosť firmy.
Nedávne problémy s pandémiou nie sú o nič jednoduchšie, pretože problémy s dodávateľským reťazcom predstavujú značnú výzvu. Avšak prezieravé logistické a prevádzkové riadenie zabezpečilo, že zásoby sú k dispozícii v správnej miere a podnikanie nebolo tak narušené.
Malý nápis Omega, ktorý je umiestnený na výrobkoch Lululemon, sa tak stal symbolom láskavosti, sily, pohody a ekologicky udržateľných praktík. Spotrebitelia prahnú po jeho produktoch a sú ochotní za nich zaplatiť vyššiu cenu.
Stabilný a ziskový rast
Produktový rad Lululemon už dávno nie je len o oblečení na jógu, ktoré nosia iba ženy. V priebehu rokov sa premenila na širokú radu rôznych odevov a doplnkov, ktoré sú vhodné pre všetky skupiny ľudí a vekové kategórie.
Spotrebitelia môžu nosiť výrobky Lululemon pri najrôznejších tréningoch, pri všetkých bežných aktivitách, a dokonca aj v kanceláriách. Dôsledné rozširovanie produktových radov a publika podporilo tak rast celej firmy.
Oblečením to ešte len začína
Lululemon má stále množstvo príležitostí k ďalšiemu mimoriadnemu rastu, pretože uspokojuje potreby svojej vernej a rastúcej základni zákazníkov v oblasti fitness a módy.
Lululemon nedávno predstavil svoj rad obuvi, ktorý by sa mohol ukázať ako veľmi lukratívnu príležitosť. Zámer firmy rast v oblastiach súvisiacich s fitness a technológiou dokladá aj nedávna akvizícia podniku Mirror.
Medzinárodné trhy predstavujú ďalší perspektívny smer rastu. Hoci medzinárodné predaje vzrástli vo fiškálnom roku 2021 o 53 %, predstavujú iba asi 15 % celkových predajov. V priebehu rokov Lululemon preukázal, že dokáže prekonať silnú konkurenciu v prehltenom priemysle.
V čase písania tohto článku akcie Lululemon klesli o viac ako 20 % zo svojej historicky najvyššej hodnoty z novembra 2021 a obchodujú sa za relatívne lacnejšie ocenenia. Zaradením tohto favorita do portfólia sa trpezlivým investorom môže v budúcnosti sakramentsky vyplatiť.
Kaustubh Deshmukh
The Motley Fool