Dokáže si McDonald’s udržať rekordnú profitabilitu aj pri rastúcich nákladoch?

McDonald’s (NYSE: MCD) by mal vo štvrtok 28. apríla pred otvorením trhov oznámiť výsledky za prvý kvartál tohto roku. Reťazec rýchleho občerstvenia sa dokázal relatívne rýchlo zotaviť, aj napriek tomu, že pandémia spôsobila uzavretie niekoľko z jeho pobočiek.


McDonald’s významne posilnil svoju digitálnu prezenciu, a vyzerá to, že sa táto stratégia vypláca. Spotrebitelia oceňujú väčší komfort a dávajú to najavo zvýšenou útratou. Spoločnosť tak vo fiškálnom roku 2021 vykázala rekordné zisky. Investori budú pozorne sledovať výsledky hospodárenia za 1. kvartál, aby tak zistili, či si McDonald’s dokáže udržať svoju výkonnosť.



Posilnenie online prezencie

Vo fiškálnom roku 2021, ktorý skončil 31. decembra, zvýšil McDonald’s tržby o 21% na 23,2 miliardy dolárov. Aby sme si tento rast dostatočne uvedomili, vezmime do úvahy, že v predchádzajúcej dekáde nedokázal v žiadnom roku zvýšiť tržby o viac ako 2,1 %.

V skutočnosti bol zložený ročný rast tržieb za posledných 10 rokov záporný (-1,5 %). Historické údaje podčiarkujú, že rok 2021 bol pre McDonald’s skutočne významný. Pochopiteľne tomu pomohlo aj to, že sa počas roka znovu otvorili prevádzkarne a spotrebitelia sa tak tešili, až opustia svoje domovy a navštívia reštaurácie osobne.

Výkonnosť bola tiež podporená kontinuálnym rastom tržieb z digitálneho prostredia. Ak sa na to pozrieme z iného pohľadu, spotrebitelia tak urobili online objednávky v hodnote 18 miliárd dolárov, čo je určite impozantná suma.

Digitálne tržby zahŕňajú transakcie uskutočnené prostredníctvom mobilných aplikácií, doručovacích služieb tretích strán a kioskov umiestnené priamo v prevádzkach. Všetky tieto spôsoby objednávok majú spoločné to, že nevyžadujú, aby pracovník na pokladni prijal, zadal objednávku a následne spracoval platbu.

Z pohľadu spotrebiteľa sa tým znižuje náročnosť procesu objednávania, zvyšuje sa zároveň pohodlie a vytvárajú sa nové spôsoby, ako si dopriať produkty od McDonald’s. Napríklad osoba, ktorá si v týždni vyzdvihuje jedlo iba cestou z práce, si teraz môže objednať rozvoz aj cez víkend.



Čo to môže znamenať pre investorov?

Analytici z Wall Street odhadujú, že spoločnosť vykáže tržby vo výške 5,59 miliardy dolárov a zisk na akciu vo výške 2,17 dolára. Pokiaľ sa tieto predikcie naplnia, bude to znamenať nárast o 11 %, resp. 13,02 % oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka. Ak nedôjde k zásadnej zmene vo výsledkoch za 1. kvartál, môžu investori s pokojným svedomím pridávať ďalšie akcie McDonald’s do svojich investičných portfólií.


Parkev Tatevosian
The Motley Fool


Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00