Samsung sa pri predaji zariadení spolieha na umelú inteligenciu

Spoločnosť Samsung na podujatí Unpacked v Paríži predstavila celý rad nových zariadení. Spoločnosť nielenže ukázala svoje najnovšie skladacie smartfóny Z Fold 6 a Z Flip 6 s operačným systémom Android a smart hodinky novej generácie Galaxy Watch 7 a Galaxy Watch Ultra, ale predstavila aj očakávaný Galaxy Ring.

samsung budova

zdroj: shutterstock.com

Hviezdou výstavy však bola platforma Galaxy AI. Galaxy AI je balík softvérových produktov, ktoré spoločnosť pôvodne uviedla na trh spolu s radom smartfónov Galaxy S24 začiatkom tohto roka, a zahŕňa celý rad generatívnych funkcií umelej inteligencie, ktoré sa dotýkajú všetkého, od aplikácií spoločnosti Samsung pre zdravie a fitnes až po ponuky v oblasti fotografovania, produktivity a webového prehliadača.

Stratégia je jasná: spoločnosť Samsung vsádza na svoje úsilie v oblasti umelej inteligencie, ktoré zahŕňa kúzla umelej inteligencie spoločnosti Google, aby pomohla zvýšiť predaj svojich zariadení. Dlhoročný nepriateľ spoločnosti, spoločnosť Apple, je však len niekoľko mesiacov pred uvedením vlastného softvéru AI, ktorý by mohol používateľov Samsungu pritiahnuť na stranu iPhonu.

Éra umelej inteligencie

Najnovšie zariadenia spoločnosti Samsung sú určite pôsobivé. S prírastkom svojho Galaxy Ringu by Samsung mohol získať peknú pozíciu na trhu, ktorý je stále relatívne malý. Spoločnosť sa však očividne zameriava na to, aby jej schopnosti AI boli popri každom z jej nových produktov na poprednom mieste. Samsung ukázal, ako Galaxy AI zapadá do Galaxy Ringu, hodiniek Watch 7 a Watch Ultra s prírastkom novej funkcie Energy Score. Spoločnosť tvrdí, že softvér Galaxy AI pomáha vypočítať, ako ste spali, koľko ste v poslednom čase cvičili a ďalšie údaje, aby ste získali číselné vyjadrenie vašej celkovej kondície, ktoré môžete použiť na lepšie pochopenie toho, prečo môžete byť v určitých dňoch viac unavení alebo energickí. Predstavila aj funkciu Konverzačný režim, ktorá vám umožňuje viesť konverzáciu s osobou hovoriacou iným jazykom, a to tak, že kryty a hlavné obrazovky zariadení Fold a Flip sa zmenia na digitálne tabule, na ktorých sa zobrazuje, čo si vy a osoba, s ktorou konverzujete, hovoríte v príslušnom jazyku. Aplikácia tiež prečíta preložený text nahlas.

Podobne spoločnosť Samsung priniesla do svojej aplikácie na fotografovanie funkcie generatívnej umelej inteligencie, ktoré jej umožňujú napríklad nakresliť slnečné okuliare na osobu na obrázku a automaticky vygenerovať a umiestniť na tvár subjektu realisticky vyzerajúce okuliare. Samsung využíva aj niektoré schopnosti umelej inteligencie spoločnosti Google a do svojich zariadení pridáva softvér a asistenta Gemini tejto spoločnosti.

Motivácia zostať a inovovať

Podobne ako spoločnosť Apple, ktorá na júnovej konferencii WWDC predstavila svoju iniciatívu generatívnej umelej inteligencie Apple Intelligence, aj Samsung využíva umelú inteligenciu ako prostriedok na odlíšenie svojich najnovších hardvérových ponúk od starších zariadení v nádeji, že Galaxy AI a jej funkcie prilákajú zákazníkov, ktorí si svoje telefóny držali dva a viac rokov, aby si zaobstarali novšie a drahšie varianty.

Na rozdiel od spoločnosti Apple, ktorá sprístupňuje svoje schopnosti AI len vo svojom iPhone 15 Pro a budúcich telefónoch, Samsung zavádza svoj softvér Galaxy AI do niekoľkých produktov predchádzajúcej generácie vrátane radu 2022 S22 a Z Fold a Z Flip 4 a 2023 S23 a Z Fold a Z Flip 5.

Vzhľadom na to, že spotrebitelia si svoje smartfóny nechávajú dva až tri roky, dáva to zmysel. Používateľom to dáva možnosť ochutnať Galaxy AI v čase, keď sú práve pripravení na aktualizáciu, čo zvyšuje motiváciu zostať so spoločnosťou Samsung a naďalej využívať jej všeobecné funkcie AI.

Kórejský technologický gigant tvrdí, že zákazníci už využívajú jeho softvér s umelou inteligenciou v slušnej miere a uvádza, že 77 % majiteľov telefónu S24 využíva funkcie AI každý týždeň. Keďže Samsung plánuje v budúcnosti spoplatniť svoje služby AI, ponuka Galaxy AI by mohla nielen prinútiť zákazníkov, aby zostali so spoločnosťou a prešli na jej najnovšie telefóny, ale aj otvoriť nový zdroj príjmov.

Samozrejme, môže to závisieť aj od toho, ako sa Apple nakoniec rozhodne zaobchádzať so svojimi službami Apple Intelligence. Ak Samsung spoplatní svoj softvér AI a Apple nie, mohlo by to zákazníkov motivovať k prechodu na iPhone.

Tak či onak, obe spoločnosti vstupujú do nových pretekov o to, ktorá z nich dokáže prekonať tú druhú, pokiaľ ide o know-how generatívnej umelej inteligencie.A zatiaľ čo Samsung má značný náskok pri uvádzaní svojho softvéru na trh, Apple je len niekoľko mesiacov od uvedenia vlastnej platformy AI. Čas ukáže, či je niektorá zo služieb AI dostatočne schopná na to, aby zvýšila predaj.

ZDROJ: FINANCE.YAHOO.COM

Nadchádzajúci webinár

Aký vplyv budú mať voľby v USA na akciové trhy?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Žádný nadcházející webinář

22. 1. 2022 – 16:30

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Santa Claus Rally: Fenomén vianočného rastu na trhoch

Dátum: 6. 11. 2024

Čas: 18:00