Spotify a jeho investície do podcastov by mohli čoskoro generovať zisky

Predplatitelia služby Spotify (NYSE: SPOT) majú stále väčší záujem o podcasty, pretože spoločnosť začína investovať stovky miliónov do tvorby obsahov a technológií. Zatiaľ čo návštevnosť sa zvyšuje, investície do tvorby obsahu znižujú hrubú maržu. Spotify zatiaľ neprofituje na svojich veľkých investíciách do podcastov.


Výdavky na tvorbu podcastov budú v budúcnosti mať skôr stabilný charakter a nevyzerá to, že by sa rast záujmu o podcasty spomaľoval. Finančný riaditeľ Paul Vogel sa domnieva, že bod zvratu v oblasti podcastu nie je až tak vzdialený a že v blízkej budúcnosti bude tento segment zvyšovať celkovú hrubú maržu spoločnosti Spotify.



Vplyv podcastov na zisky je zrejmý


Spotify v roku 2020 mierne pozmenil svoje vedenie účtovníctva, aby investorom ukázal vplyv nákladov na celkové hospodárenie spoločnosti. Tieto náklady sú teraz zahrnuté do výpočtu hrubej marže. Myšlienkou je, že podcasty sú ďalším prostriedkom, ako zvyšovať počet predplatiteľov, podobne ako je to u bezplatných streamovacích služieb podporovaných reklamou.

Rok 2020 bol tiež ovplyvnený začiatkom pandémie, ktorá na reklamnom trhu vyvolala značné obavy. V minulom roku sa podcastový biznis začal stáčať na opačnú stranu. Hrubá marža podporovaná reklamou sa zvýšila na 10 %. V štvrtom kvartáli však došlo k poklesu tohto ukazovateľa o 84 bázických bodov, a to pravdepodobne v dôsledku vplyvu dodávateľského reťazca na reklamné výdavky.

Investori by mohli očakávať, že investície do podcastov budú aj v tomto roku zaťažovať hrubú maržu. Vogel na konferencii pre investorov oznámil analytikom, že teraz nehľadí na optimalizáciu marže, ale na maržu počas troch až piatich rokov. Spotify si kladie dlhodobé ciele ako je dosiahnuť 1 miliardu užívateľov (teraz ich má na konte 400 miliónov), ročný rast tržieb o viac ako 20 % a celkové hrubé marže medzi 30 a 40 %.



Bod zlomu sa pomaly blíži


Hoci podcasty a s nimi súvisiace investície v posledných rokoch znižovali hrubú maržu, začínajú sa približovať konsolidovanej hrubej marži podniku. V roku 2022 bude hrubá marža naďalej klesať, ale „bod zlomu nie je príliš ďaleko“, tvrdí Vogel.

Podcasty nepredstavujú pre Spotify len ďalší zdroj príjmov. „Hrubé marže z podcastov by mali byť naozaj vysoké a rozhodne budú prispievať k tomu, na čom sa práve teraz nachádzame“ vysvetlil Vogel.

Inými slovami, príjmy z podcastov budú generovať oveľa vyššie hrubé marže ako zostávajúce aktivity podnikania. Je to dané tým, že Spotify dokáže zo svojich podcastových aktivít vyťažiť maximálny profit, zatiaľ čo v oblasti streamovania hudby má obmedzený priestor.

Hudobným vydavateľským spoločnostiam vypláca Spotify určité percento z príjmov a poskytuje im isté záruky, zatiaľ čo sa tvorcom podcastov platí vopred. Navyše jej technológia podcastovej reklamy môže vytvárať dokonca vyššie hrubé marže, pretože funguje ako obchodná platforma na predaj reklamy ostatným tvorcom.


Adam Levy
The Motley Fool


Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00