Virgin Galactic pôsobí teraz zaujímavo, pretože sa opäť zameriava na vesmírne projekty

Virgin Galactic (SPCE 0,29 %) sa stretáva s ťažkosťami pri výrobe svojich rakiet pre vesmírnu turistiku a komplikovaný konštrukčný a výrobný proces je príčinou týchto oneskorení. Spoločnosť v zásade od samého začiatku navrhuje ako rakety, ktoré poletí do vesmíru, tak aj materskú palubu, ktorá vynesie rakety zo zeme do výšky približne 15 kilometrov.


Na základe dohody uzatvorenej z minulého týždňa sa Virgin Galactic bude opierať o dcérsku spoločnosť Boeingu (BA -2,17 %)Aurora Flight Sciences, ktorá bude vyrábať materské kozmické lode novej generácie, a zameria sa na interný vývoj v rámci kozmického letectva.


Boeing sa zapája do konštrukcie materskej lode

Dohoda Boeingu s Virgin Galactic uzavretá prostredníctvom spoločnosti Aurora Flight Sciences je relatívne priamočiara. Táto firma bude navrhovať a vyrábať materské lode novej generácie, ktoré bude Virgin Galactic využívať na prepravu rakiet do miesta ich vzletu.

Táto spolupráca podporí celkový rozvoj a odborné znalosti zo strany Boeingu a úzku špecializáciu Aurory pri konštrukcii špičkových lietadiel. Aurora tiež vyrába výškové lietadlá, bezpilotné lietadlá a dopravné prostriedky na mestskú prepravu.

Výška nákladov nebola oznámená, ale teraz, keď sa Virgin Galactic blíži k zahájeniu komerčnej prevádzky a pozná výhody a nevýhody vyvinutej technológie, sa pravdepodobne snaží preniesť niektoré aspekty konštrukčného procesu na niekoho, kto má viac skúseností.


Urýchlenie výroby a expanzie

Zaujímavé na tomto oznámení je, že Virgin Galactic spolupracuje s Boeingom, aby mohla rýchlejšie rozširovať svoje podnikanie. Generálny riaditeľ Michael Colglazier uviedol, že Aurora umožní zrýchliť výrobu materskej lode, a zároveň uľahčí jej údržbu.

Virgin Galactic stále ašpiruje na 400 letov ročne z amerického kozmodrómu s dvoma novými materskými loďami. Odhaduje sa, že tieto lietadlá budú uvedené do prevádzky v roku 2025, čo je pre štart nového lietadla relatívne skoro, čo pridáva ďalší stupeň riskantnosti.


Pozitíva v prospech Virgin Galactic

Ak by dohoda so spoločnosťou Aurora skutočne umožňovala Virgin Galactic rýchlejšie škálovať, mohlo by to pre ňu byť veľmi prínosné. V tlačovej správe z minulého týždňa sa uvádza ako cieľ 400 letov ročne zo zavedeného kozmodrómu, hoci načasovanie tohto cieľa je zatiaľ nejednoznačné.

Súčasná cena letenky do vesmíru bola stanovená na 400 000 dolárov za jedného cestujúceho. A celková kapacita je šesť miest na jednu kozmickú raketu, čo predstavuje potenciál tržieb vo výške zhruba 960 miliónov dolárov ročne.

Súčasná trhová kapitalizácia spoločnosti Virgin Galactic je 1,9 miliardy dolárov, a ak sa firme podarí naštartovať a začať expandovať v oblasti vesmírnej turistiky, mohlo by ísť o zaujímavú rastovú akciu obchodovanú za prijateľnú cenu.

Virgin Galactic je však zaťažená veľkým rizikom a na základe historických trendov možno očakávať ďalšie oneskorenie komerčného štartu, ktorý sa očakáva niekedy v budúcom roku. Pomer rizika a zisku sa ale javí ako atraktívny, najmä keď sa Virgin Galactic môže naplno sústrediť na vesmírnu turistiku.


Travis Hoium
The Motley Fool

Nadchádzajúci webinár

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?
AAPL
$168.82
GOOG
$2,805.55
GOOGL
$2,797.36
AMZN
$3,297.78
MSFT
$304.06
FB
$216.65
BRK.B
$349.93
BABA
$114.99
JPM
$142.62
JNJ
$175.00

Populární příspěvky

REGISTRACE NA WEBINÁŘ

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Akcie pro začátečníky

Po registraci Vám obratem zašleme e-book na Váš osobní email!

Nadchádzajúci webinár:

Zlato v roku 2025: návrat bezpečného prístavu?

Datum: 06.08.2025

Čas: 18:00